Loppislördag!

Yey! Äntligen lördag igen! :) Har varit mycket det här veckan, läkarbesök, besiktning av bilen, redovisning, jobb, ett arbete att skriva och en jobbintervju. Puh! :)

Idag tog jag som vanligt en promenad till Grindtorp för att kolla in utbudet. Och det var bra idag tyckte jag.
Det första jag hittade var ett fat i melamin (?), det har ingen märkning så jag vet inte riktigt vad det är för nåt. Ljusblått och fint, för 20 kr. Det slog jag till på!



Tog en sväng på bokavdelningen och såg ett Tintinalbum. När jag var liten var Tintin en favorit, och jag har funderat på om jag skulle försöka komplettera samlingen. Så idag när jag sprang på "Det sönderslagna örat" för 15 kr, så slog jag till! :) Det står att det är första upplagan från 1971.





Innan jag går därifrån brukar jag stanna till vid "fyndhörnan", där jag tror att de som stått ett tag utan att ha blivit sålt hamnar. Priserna brukar variera mellan 1-5:-. Idag stod där fyra av UE´s "Smide"-tallrikar. Två av dem hade nagg på undersidan och två hade en liten nagg i kanten. Jag fick de fyra tallrikarna för 10:-. Tyckte jag ändå var ok, tyker inte att naggarna stör så mycket.




Nu ska jag göra mig iordning för att gå på dop! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0