Gustavsberg

Idag blev det en utflykt till Gustavsberg med mamma och pappa. Vi besökte först Iittalas X-mas Outlet i Värmdö centrum, sen bar det av ner till hamnen där Porslinsfabriken ligger. Vi passade ju även på att kolla in Iittalas och Orrefors Outlet där. :)

På X-mas outleten var det halva priset på allt i butiken, som redan hade nedsatta priser. Jag passade på att investera i lite nya dricksglas, köpte 8 stycken för 116 kr. Helt ok pris! :) På Iittala i Gustavsberg köpte jag två röda Taikafat, till kaffekopparna jag köpte i mellandagarna. Halva priset på dom också.

Fanns så mycket fint i Gustavsbergs butiken, men kostade ganska mycket.. Eller för mycket för mig iallafall. :) Efter allt porslinstittande tog vi en korv på Luddes Grill som låg precis intill. Därefter påbörjade vi färden hemåt, åte över Vaxholm, så några färjeturer blev det.







På färjan över till Rindö


Framme! :)

Kommentarer
Postat av: BrittisBrittis

Stavfel igen ÅKTE vi över Vaxholm. Skall du bli lärare? Tack för en trevlig dag.

2010-01-04 @ 23:18:23
Postat av: Anna

Vad skoj! Jag skulle också vilja besäka Gustavsberg. Har du fler delar av Prisma G? (som du skrev på mitt blogg att du köpt ett fat av i helgen)

2010-01-18 @ 15:43:59
URL: http://ljuva50tal.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0