Fynd från igår

Så här kommer mina fynd från igår:



Fyra nya Tintin album till min samling. 15 kr styck.


En Kivi-ljuslykta (lilla varianten). Det stod två kvinnor vid bordet, den ena sa först 20 kr, jag funderade en stund, då kom den andra och frågade om jag ville betala och vad det stod på prislappen.. Jag svarade att det inte fanns någon och då vill kvinnan ha en tia.. Oops..:)



Ännu en glas flaska... Nu får jag nog ta och lugna mig! :) Men den hade sån fin etikett och kostade bara en tia.. Det som också är lite skoj är att Hemberga Brunn, som gjort sockerdrickan fanns i Täby, där jag bor. Hemberga Brunn grundades 1948 och tillverkade egna drycker till 1968. Under flaskan står "Årnäs 40".

Hittade en likadan flaska på Tradera, där säljaren säger att flaskan är tillverkad 1940, då det står "Årnäs 40" i botten..? Eller..?

Kommentarer
Postat av: Brittis

Flaskan var ju läcker

2010-04-19 @ 11:33:29
Postat av: Per

Ja, Årnäs 40 betyder att flaskan är tillverkad vid Årnäs glasbruk (nedlagt 1960) år 1940.

2013-08-20 @ 12:41:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0