Galoppis

Det var som sagt full fart på Galoppen idag. Vi kom dit vid tolv och då var det smockfullt på parkeringen! Det fanns hur mycket som helst att titta på, när vi hade tagit oss igenom hälften av försäljarna började det kurra lite i våra magar. Så det blev ett stopp i korvkön, för att sedan mätta och belåtna ta oss igenom resten av stånden. :)

Så, vad hittade jag då..?

Jo, de här faten sprang jag på nästan det första jag gjorde. Då ville säljaren ha 10 kr styck. Tyckte det var lite mycket så jag struntade i det då. Sen gick jag förbi precis innan vi skulle åka hem och då hade priset sänkts till 5 kr styck. Så då slog jag till! Sex stycken Augusta från Rörstrand:



Den här fina plåtburken blev min för 20 kr:

 

En ljusstake, samma stuk som fruktfatet jag köpte för ett tag sen. Tänkte att vi kunde ha den som adventsljusstake.

 

Sista fyndet var en skinnjacka för en femma!


Kommentarer
Postat av: Jenny

Vilken fin plåtburk! Kan inte låta bli att köpa burkar när jag går på loppis =)

2009-09-26 @ 21:22:30
URL: http://jennysblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0