Fler fynd ...

Fler fynd från loppisen med rea! Hittade ett urfint ugnsfastfat/form. Det stod längst ner på en hylla och var riktigt dammigt, men jag tyckte det hade en fin form, så jag knep åt mig fatet. Priset var 135 kr, vilket betyder att jag betalade 40 kr! Fatet är från Gustavsbrg och heter Spisa-Legum.







Skålen hittade jag på samma ställe, hade kostat 65 kr har jag för mig, jag betalade alltså ca 20 kr. Helt ok enligt mig. Vet inte riktigt var den kommer ifrån, men jag tyckte den var fin!



Kommentarer
Postat av: Benny

Spisa är formgiven av Stig Lindberg. Legum tror jag är glasyren. Om du kollar bilder på nätet så ser du att fatet/skålen är samma modell som Spisa Ribb, där Ribb är dekornamnet!

2010-04-09 @ 10:11:45
URL: http://porslinsbloggen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0