Bakluckeloppis

I söndags efter jobbet tog jag och sambon en sväng till en bakluckeloppis i Mörby. Det är samma annordnare som bakluckeloppisen på Täby Galopp. Men, den var en besvikelse måste jag säga, iofs var vi där typ en halvtimme innan de stängde, men ändå. Det var väldigt tunnt med bord. Får hoppas på mer folk på lördag, då det blivit dags för premiär på Galoppen! :)

Men en sak fick vi med oss hem iallafall. Sambon fick syn på den och blev sugen. Eftersom jag vill uppmuntra honom när han följer med på mig på loppisar slog vi till.. :D




Kvinnan som sålde geishan sa att en släkting till henne köpt den i Tokyo på 50-talet. Men vet inte riktigt om jag tror på det. Det är i jättefint skick och har inte gulnat nånstans, jämfört med andra bilder vi googlat fram, på dockor från 50-talet. Men, hursom är den fin och vi gillar den. :)

Kommentarer
Postat av: Brittis

Den va jätte fin. Pris?

2010-05-07 @ 19:53:28
Postat av: Gnällgubben

Hej,kul blogg. Jag kommer att sälja i Täby imorgon, har faktiskt en skål från Orrefors som skulle passa till dina glas med grön fot;)Så håll utkik efter gubben i stråhatt, vi ses!

2010-05-07 @ 19:58:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0