Dykning

Igår var vi i Järfälla och provade på att dyka. Inte dyka från kanten eller nåt sånt, utan"riktig" dykning med tuber och hela köret. Det var asskoj! Lite skum känsla första gången man stoppar ner huvudet, men jag tycker att jag vande mig ganska snabbt. :D

Först hade vi en teorigenomgång och fick skriva ett litet prov. Sen var det dags att kika på utrustningen och få på sig den. Det var lite meck måste jag säga. Och när man väl fått på sig allt vägde det en hel del, så det var superskönt att få komma ner i vattnet!

I vattnet började vi i en grund bassng och gjorde lite övningengar, till exempel ta av sig regulatorn (den man andas i) och sedan stoppa tillbaka den i munnen och blåsa ut det vatten som samlats i den. Efter en stunds övningar var det dags att förflytta sig till stora bassängen. Där fick vi rulla baklänges i och sedan simma runt och försöka hitta viktlösheten i vattnet. Det var svårt, antingen fyllde man på med för mycket luft, och flöt som en kork eller så tömde man ut för mycket luft och sjönk istället som en sten..:)

Det var iallafall superkul! Får se om vi fortsätter och tar cert någon gång..

Ungefär så här såg det ut igår. Hade tvyärr ingen kamera med oss, så bilden har jag fått låna.. 

Bild lånad härifrån

Kommentarer
Postat av: BrittisBrittis

Ja det låter jätte kul. Men det är nog inget för mig.

2010-02-09 @ 11:33:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0