I köksskåpet

Tänkte att jag skulle ta och visa vad som finns i ett av köksskåpen, det där alla glas står. :) Är ganska fullt så jag får hålla mig från att skaffa nya..:)


En liten översikt. :)



Sex stycken lila små glas. Kommer från mormor och morfar.




Fina glas med grön fot. Köpte dom på ÖB för några år sedan. Gillar dom! :)



Röda cocktailglas. Dessa fick jag i födelsedagsresent av jobbet för ett par år sedan.


Skitsnygga vinglas, tyckte vi när vi köpte dem. Upptäckte sedan att de inte var så bekväma att dricka ur, man ser ju inte vad och hur mycket det är i glasen..:)

Kommentarer
Postat av: Benny

De lila glasen hör till servisen "Snoddas" från Gullaskruf, formgiven av Lennart Andersson. Det finns även en kanna till dessa glas, handtaget sitter ganska långt ner om du kollar in bilder på nätet. Snoddas finns i flera färger, dennna heter "Ametist". Jag har själv några såna glas...

2010-04-09 @ 10:15:26
URL: http://porslinsbloggen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0